Seguidors

dissabte, 12 de març del 2011

Recepta de crema de cacau, o "nocilla casolana"

Link de la recepta original


Fa pocs dies vaig veure a facebook un debat sobre què era millor si la Nocilla o la Nutela... em va fer gràcia perquè el meu record de la Nocilla queda dècades lluny i la Nutela no l'he tastada mai, però el que sí recordo és que de petits a casa la meva mare feia una crema de  de xocolata famosa entre tots els que venien a casa... tots ens en féiem un fart!!!!! Vaig veure aquesta recepta i potser un dia m'animo i li faig al meu fill per veure si a ell li acaba fent el mateix efecte....

Ingredients

50 grams d'avellanes torrades, 75 grams de sucre glas, 50 grams de xocolata per a cobertura 70%, 50 grams de xocolata blanca, 75 grams de llet, 50 grams d'oli d'oliva suau.

Com preparar la crema de cacau

A la trituradora / picadora introduïm les avellanes i el sucre glas. Ho triturem durant uns 5 minuts a màxima potència, per aconseguir que les avellanes deixin anar el seu oli i obtenir unes pasta molt fina.


Escalfem la llet durant un minut al microones i la aboquem sobre la pasta, tornem a triturar per barrejar bé.

En un plat fons, posem un dels xocolates amb la meitat de l'oli. Ho posem al microones durant vint segons perquè es fongui. El traiem del microones, ho remenem homogeneïtzi amb l'oli. Repetirem les operació una o dues vegades més, si veiem que és necessari.


Segons tinguem les xocolates foses, les afegim a la pasta i ho triturem i barregem perfectament. Posem en un pot i deixem refredar.


Temps d'elaboració 15 minuts

Dificultat Baixa

Degustació

Cadascú s'ho servirà al seu gust. Uns ho posaran sobre el pa i d'altres ho col·locaran entre galetes. I si hi ha algú que és molt golós/golosa segur que pot menjar-s'ho a cullerades. Bon profit!!!!

2 comentaris:

  1. nada como una sonrisa para poder soñar para que este dia vaia genial porque lo bueno es compartir
    disfrutar la vida y ser feliz

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé quien ha hecho el comentario, pero estoy de acuerdo.
      A ser feliz!!!!

      Elimina